fredag den 1. marts 2013

Kurver vs fyldig...

Don't get me wrong, jeg er fantastisk glad for at der endelig bliver sat et positivt fokus på kvinder med kurver. Jeg har arbejdet i en tøjbutik, med tøj til større kvinder i snart 7 år og jeg har set at moden har ændret sig, og ændret sig til det bedre.
Der er efterhånden meget mere variation i tøjet. Er du rå? Er du klassisk? Er du piget? Er du mandig? Er du bare dig selv??? Det er fantastisk. Men så får man en mail fra et etableret firma som Zizzi nu en gang er.. Jeg har ALLE dage været glad for Zizzi. Især da de fik ZJ og Zay med i deres udvalg. Men i dag pisser den her mail (eller rettere billedet i mailen) mig af.

Ja bevares, kvinden har da kurver. Det kan jeg da se.  Men hun ligner nu mere mine veninder der er str. 38 til 40. End de kvinder jeg normalt sælger tøj til. Jeg har sgu aldrig set en plus kvinde med så flad en mave, der derudover så også handler i en XL butik.

Og lad mig ikke komme for godt igang med CarmaKoma.. Jg har elsket dem siden day one. Jeg tiggede og bad min chef om vi ikke kun sælge deres mærke i butikken, længe før at CarmaKoma selv tog kontakt til detailhandlen.
Og super friskt at de også laver popup-show til modemessen. Men seriøst Saseline som model??? Tager du pis på mig. Kvinden er GUDE SMUK!!!! Og kvinden har former... Men men men men men...... Lad os nu være ærlige både overfor os selv og alle andre firmaer samt smukke plus-size kvinder... Hun er jo en streg i luften.. Hvad er hun en str. 34- 38???

Jeg synes, at den positive dialog der var "underground" for et år eller to siden, som handlede om at kvinder var smukke som de var, kilo for kilo er forsvundet. Og nu handler det om at putte "almindelige" "tynde" kvinder i plus-size tøj, for at retfærdiggøre at det er pænt tøj. Men lad os nu være ærlige, det der ser godt ud på eks. Saseline ikke nødvendigvis ser super godt ud på eks. moi...

Nej lad os få noget mere af Velvet D'Amour.. Her er sgu en kvinde der tager kvinder i ALLE former og fremhæver at alle er smukke NO MATTER WHAT...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar