onsdag den 8. februar 2012

Træthed

Sov lidt for længe her i dag.. For at være helt ærlig var jeg nok ikke vågnet før her kl 13, havde det ikke været fordi min meget sarkastiske og små bitre nabo havde vækket mig, med en eller anden snak om fugt i en lejlighed og noget med noget og så var der noget andet..
Manden startede faktisk med at grine og spørge om jeg stadig sov, klokken var jo 10!!!
Min tanke var " Hey gamle mand.. Jeg har en krop som en teenager og har brug for min søvn og er jo ikke medlem af natpisse klubben" Istedet stak jeg ham en løgn, med "puha sov dårligt i nat" Det skal lige siges jeg har, pga. Endometriosen, et enormt søvn behov i perioder.. Men det er så svært at forklare folk, så jeg stikker dem altid den samme løgn om dårlig nattesøvn. Det er som om det bare er meget nemmere...

Well.. Manden fik snakket færdig og jeg fik lige hørt noget med at "der måske kommer en fra kontoret og tjekker din lejlighed for fugt".
Min første tanken efter at have lukket døren er; "BACK TO BED!" Men så slår ordene, "tjekke din lejlighed" mig og panikken bredere sig.
Jeg har nu off and on været syg i 3 mdr. Jeg prøver at komme igennem skole, arbejde etc. selvom jeg er syg. Hvilket så gør at lejligheden, opvask og vasketøj er det sidste der blir taget hånd om.
Facaden udadtil viser en der kommer i skole og ser okay ud og hjemme ligner det at anden verdenskrig er brudt ud. Synes det er skide belastende, hvis jeg selv skal sige det. For det ender jo altid ud i noget med at jeg så skal bruge en HEL dag på at få styr på opvask, vasketøj og rengøring når jeg endelig har noget energi og en fri dag. Og har jeg ikke en fri dag, men energien, kan det godt ske at jeg "tager" en fri dag, for at få styr på hjemmet.

Så nu har jeg sparket mig selv i den berømte bagdel (ikke at min bagdel er mere berømt end andres) og fået ordnet opvasken, og oprydningen. Forud er en omgang rengøring og en uanet mængde vasketøj. Tror det sidste blir pakket i et par poser og så slæbt ned til min kære mor, der er så sød at hjælpe når trætheden tager over. For så kan resten af energien blive brugt på lidt skole arbejde, endnu et lægebesøg og lidt friluft.. Håber energien varer ved til en dag i skolen imorgen. Man lærer bare ikke noget når trætheden er så styrende, som den er lige pt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar