onsdag den 15. februar 2012

Huske huske

Jeg læste en artikel fra Samvirke forleden dag om at smerter giver dårlig hukommelse. Fordi smerterne virker distraherende og påvirker måden vi optager viden i vores hjerne.
Det kan jeg så godt nikke genkende til. Jeg sad i går til 4 timers undervisning i konstant smerte, det eneste jeg kunne koncentrere mig om, var hvordan jeg kunne sidde anderledes så det ikke gjorde ondt, alt imens jeg kørte rundt på stolen.
Og hvad jeg så lærte den dag?? Godt spørgsmål, jeg ved at vi havde et overordnet team om Tab og Traume, og vi fik nogle tragiske historier og lærte noget teori, men alt jeg kunne "høre" i mit hoved var, at jeg havde ondt og alt jeg kunne tænke på var at komme ud og gå.. Nogle gange er smerterne kun slemme hvis jeg skal sidde. Og så er det der man forbander at man studerende. Hvordan skal man kunne holde til en undervisnings dag hvis det gør ondt, bare at sidde??? Det er jo ikke fordi man kan stå eller gå rundt når der sidder mennesker der prøver at lære noget...
Skulle du ville læse artiklen, findes den her:
http://samvirke.dk/sundhed/artikler/smerter-giver-daarlig-hukommelse.html

Ingen kommentarer:

Send en kommentar