torsdag den 9. februar 2012

Det ser fint ud......

Så jeg skulle til lægen i går... Ej men altså. Aldrig i mit liv har jeg haft så dårlig en samtale. Og glem endelig ikke at jeg har arbejdet i  detail i 100 år, så jeg har været udsat for lidt af hvert.

Samtalen starter således:

Lægen: "Jaaaaahhh Det ser jo godt ud.. hmmm ja fint fint fint..."
Mig: "Hvad ser godt ud???"
Lægen: "Uhmmm ja ingen tegn på sukkersyge, fint kolesterol tal, fine blodlegemer.. Fint fint fint.......hmmmmm"
Mig: Såååå hvad? Hvad gør jeg så? Jeg er konstant træthed og har smerter! Er det så endometriosen der gør det?" Tårerne presser sig på...
Lægen: "Hmmmmmmm"
Mig: "Er jeg så bare skør? Er det det, jeg skal tyde af det? Jeg skal bare lære at leve med det her?"
Lægen: "Hmmmm du skal bare ha 3 uger på Bahamas"
Mig: "Øhmmm og det betaler du så eller hvad??" Nu står tårerne i lange strømme ud af øjnene...

Sådan forsatter samtalen. Det ene øjeblik mener min læge at jeg bare skal lave lidt mere, jeg er simpelthen for doven og skal bare røre kroppen noget mere, "Okay jeg laver simpelthen for lidt okay tjek", da jeg så fortalte om min dag mente han at jeg skulle lave mindre "Men lavede jeg ikke lige før, alt for lidt?". Nå  men uanset hvad skulle jeg lige presse nogle flere timers træning ind i skemaet. (Uanset hvor lidt eller meget jeg så end laver).
Samtalen endte med sætningen " Jamen M, det er jo osse godt du er igang med en uddannelse"..

Holy crap face... Hva skete der lige der???
Jeg endte så med at bruge det meste af aften med hovedet begravet i armene, stor tudende.
Nu er det ikke fordi at jeg har en tendens til at flæbe efter hvert læge besøg (tro mig der har været mange igennem årene), men dette var endnu et af mange besøg, hvor jeg får taget blodprøver, fordi jeg i over 2 mdr har været kronisk træt og haft den ene infektion efter den anden. Og det kan være lige fra en lungebetændelse til influenza til forkølelse osv osv... Og gerne flere ting på en og samme tid.

Så efter en aften i tårernes tegn, må jeg se hvad jeg så skal gøre. Alt ved denne skide lidelse (endometriose) har jeg selv måtte finde frem.. Diæt, tillægssygdomme etc..  Så endnu engang må jeg hive fat i Google og se hvad jeg kan finde.. Men det blir i morgen. Nu er klokken 18 og jeg har brugt al min energi for en dag.
Og jeg har bare været i skole og lige ryddet lidt op i hjemmet.. Super super..

Men det ser fint ud.... 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar